Winning at the moment of truth – 20e editie!
Het Category Management Congress van RetailDetail en LD&Co belicht alle facetten van category management op een onderbouwde en kritische manier: de strategische samenwerking tussen leveranciers en retailers, inzicht in de manier waarop shoppers hun offline en/of online aankoopbeslissingen nemen, bepalen van de categorierol en de impact hiervan op assortiment, presentatie, prijs-en promobeleid, communicatie… Al 20 jaar de jaarlijkse afspraak voor iedereen die doordrongen is van de category managementfilosofie. Kom je kennis aanscherpen!
Ticketprijzen
Programma
Vorig jaar presenteerde congresvoorzitter Luc Desmedt een uniek onderzoek naar category management in de foodretail. Daarbij werd ingezoomd op actuele topics, zoals de prijs- en promodruk, retail media. Vaak wordt gesteld dat food voorloopt op non-food: daarom voeren RetailDetail en LD&Co de studie dit jaar uit bij non-food retailers in doe-het-zelf, tuin, elektro, farma, drogisterij… Ook benieuwd of deze stelling klopt en geïnteresseerd om inzicht te krijgen in wat category management betekent voor non-food? Aarzel dan niet en schrijf je in voor het congres!
Category management is een vak apart. Vanuit zijn jarenlange ervaring bij vooraanstaande bedrijven als Douwe Egberts en Lotus Bakeries zal Pascal Deckers zijn hands-on visie op category management toelichten. Hoe transformeer je category management tot een strategisch speerpunt binnen commerciële organisaties? Tot welke tastbare resultaten leidt denken vanuit de categorie en de shopper? Hoe kom je tot een win-win-win resultaat voor retailer, fabrikant en shopper?
De founding father van category management zal via live streaming vanuit Los Angeles zijn visie geven op het verleden, het heden en de toekomst van category management. Wat zijn de sterkten en zwakten van het proces? Hoe verhoudt shopper marketing zich tot category management? Wat is de rol van retail media in category management? Wat kunnen we verwachten van AI?
Succesvol aan retail doen staat of valt met de kennis van je shoppers. Wie bezoekt jouw winkel, welke shoppers weet je te converteren naar categoriekopers, wat besteden ze uiteindelijk aan deze categorie? Deze en nog veel meer gedetailleerde informatie wordt verzameld dankzij het consumentenpanel van Consumer Panel Services GfK. Voor deze jubileumeditie brengt Davy Van Raemdonck enkele cases waar deze panel data bijgedragen heeft tot de ontwikkeling van de categorie. Ook geeft Davy een overzicht van de meest recente markt- en shoppertrends binnen FMCG.
Luc Verschueren heeft ruime Category Management ervaring en heeft ook deelgenomen aan het onderzoek naar CatMan in non-food retail. Bijgevolg is hij goed geplaatst om z’n reactie op de resultaten te delen en te bespreken in een panel. Speciale aandacht besteden we aan zijn visie op strategische samenwerking met leveranciers, wat daarbij de verwachtingen zijn en in welke mate deze worden ingevuld.
In welke mate kan het potentieel van category management worden benut in een kanaal waarin er relatief weinig data beschikbaar is, en meestal ook beperkte resources? Welke gegevens zijn er beschikbaar en hoe kunnen deze gebruikt worden? In welke mate kan er strategisch worden samengewerkt met out-of-home klanten? Waar liggen er nog opportuniteiten, wat zijn de belangrijkste bedreigingen? Een duopresentatie met Julie De Buck, Category Manager Away from Home.
Laurence van de Putte heeft ruime Category Management ervaring en heeft ook deelgenomen aan het onderzoek naar CatMan in non-food retail. Bijgevolg is ze goed geplaatst om haar reactie op de resultaten te delen en te bespreken in een panel. Speciale aandacht besteden we aan haar visie op strategische samenwerking met leveranciers, wat daarbij de verwachtingen zijn en in welke mate deze worden ingevuld.
Timetable
12:00: Welcome @ RetailDetail
12:30: Keynotes part 1
14:30: Break
15:00: Keynotes part 2
17:00: Networking, Drinks & Bites
Wat zit er voor jou in?
- Praktische tips
- Winnende strategieën
- Netwerken
- Ervaren professionals op het podium
Taal
- De meeste presentaties zijn in het Nederlands
- Dia’s in het Engels of Nederlands